Over

In 2008 nam ik voor het eerst een penseel ter hand. Ik volgde een tiental lessen in het schilderen met acryl en ontdekte hierin een oneindige speelse vrijheid.

In de creatie van een beeld lagen zoveel mogelijkheden tot zelfontdekking dat ik dit meenam naar een eigen ontdekkingsparcours. Dit parcours kende zijn zachte en scherpe kantjes, ging van verfijning naar loslaten, in het ruwe en terug. Penseel en verf zijn tot op heden grote tochtgenoten in de expressie van mezelf, met het leven als mijn voornaamste leerschool.

Ik vind het heerlijk om te ontdekken waar de baan van het penseel me brengt. Kunstzinnig werken is voor mij een impuls, een reflex om uiting te geven aan mijn innerlijke belevingswereld.

In De Kleine Tiki, school voor kunstzinnig dynamisch coachen, leerde ik in verbinding met mezelf en de ander mijn energie richten. Van binnen naar buiten in het kunstzinnige en omgekeerd. Ik maakte kennis met verschillende oefeningen tot zelfontplooiing en leerde creëren vanuit de verbinding ‘hoofd-hart-handen’ . De Tiki was voor mij een perfecte leerplek om me te verdiepen in het coachende en dit vorm te geven in een eigen praktijk. Ik leerde er de kneepjes van het vak en liet me inspireren door betekenisvolle anderen.

Ik volgde daarnaast een aantal verdiepende opleidingen in de coaching, zoals de ACT-training voor hulpverleners. Mijn parcours zet zich vandaag verder met de Voice Dialogue training.

 

Ervaring en opleiding:

  • Bachelor in het sociaal werk
  • Coaching, trajectbegeleiding en intervisie voor personen, instanties en lokale besturen die werken met kwetsbare kinderen en jongeren (sinds 2012)
  • Aanvullende opleiding in de contextuele hulpverlening (2008)
  • Alpha en thetatraining (2008)
  • ‘The journey intensive’ bij Brandon Bays (Londen 2009)
  • Opleiding aan De kleine Tiki: school voor kunstzinnig dynamisch coachen en innerlijke ontwikkeling te Breda, 4 jaar (2010-2016)
    Specialisatiejaar: kunstzinnig dynamisch coachen van volwassenen.
  • De basisopleiding ACT-training voor hulpverleners aan de ACT-academie (2014)
  • Coach bij Youth at Risk: coaching van jongeren met een complexe problematiek. (5 jaar)
  • Voice Dialogue facilitator opleidingsdeel 1, 2 en 3 in het Voice Dialogue Instituut België (2017-2018)
  • Individueel leertraject bij Marijke Leys, oprichtster van het Voice Dialogue Instituut in België
  • Driedaagse verdieping in de Voice Dialogue bij Robert Stamboliev en Ozlem Sarioglu
  • Bijkomende opleidingen in leidinggeven, oplossingsgerichte benadering, intervisie, coaching en teamdynamiek.